ماشين ظرفشويي

ماشين لباسشويي | ماشين لباس شويي | لباسشويي

ماشين ظرفشويي

۵۴ بازديد

ماشين ظرفشويي از آن وسيله‌هايي است كه به سرعت جاي خودش را در آشپزخانه پيدا كرده است. ماشين‌ها و دستگاه‌هاي زيادي در اشپزخانه هستند كه به خانم‌هاي خانه دار و كارمند كمك مي‌كنند. تصور اين كه بعد از يك روز كاري سنگين، سراغ سينك ظرفشويي پر از ظرف برويد، به اندازه كافي دردناك هست. ماشين ظرفشويي اين تصور دردناك را با صداي شر شر آب عوض مي‌كند.

 

ماشين ظرفشويي از 2 روش گرم‌شويي و بخارشويي براي شستن ظروف استفاده مي‌كنند. اين ماشين‌ها براي شستن ظروف از آب بسيار گرم و بخار با دماي بسيار بالا استفاده مي‌كنند. بيشتر اين ماشين ظرفشويي استفاده از قرص‌هاي شوينده را توصيه مي‌كنند اما مي‌شود از پودر و نمك هم به‌عنوان مواد شوينده استفاده كرد اما آسيبي كه قرص روي ظروف مي‌گذارد بسيار پايين‌تر است تا نمك و پودر.

 

ماشين ظرفشويي در 4سايز،  6، 8، 12، 13 و 14نفره توليد مي‌شوند. البته بعضي از برندهاي متفرقه ماشين در مدل 4 نفره هم توليد مي‌كنند كه حالت استانداردي ندارند. منظور از 6 نفر اين است كه يك‌دست سرويس غذاخوري 12 تايي در آن جاي مي‌گيرد. البته اندازه‌هاي 6 و 8 نفره در حالت روميزي توليد مي‌شوند و حجم كمي از آشپزخانه را اشغال مي‌كنند. پرفروش‌ترين و پرهوادارترين سايز 12 نفره است. حجم آنها به اندازه يك ماشين لباسشويي است و استانداردترين حالت را دارند. البته مدل‌هاي13 و 14نفره‌ هم هستند كه البته خريد آنها به خانم‌هايي كه اهل مهماني و رفت‌و آمدهاي زيادند توصيه مي‌شود.

 

مي‌توان اين برندها را فعال‌ترين و بهترين برندهاي امروز براي ماشين ظرفشويي ناميد: ايندزيت، Media، Magic، سامسونگ و LG. مثل هميشه ايندزيت گران‌قيمت‌ترين جنس را در بازار عرضه مي‌كند و توليد LG از همه بالاتر است. Magic هم هواداران خاص خودش را دارد و مصرف برق پايين‌تري نسبت به بقيه برندها دارد. Media با توليد 16نفره‌ها، خود را كمي معروف‌تر از برندهاي متفرقه كرد و توانست جزو 10 برند دنيا قرار بگيرد.

 

در ماشين ظرفشويي‌ هاي برند سامسونگ، برخلاف ديگر برندها براي بالا بردن دماي داخلي دستگاه و دماي آب، از ترموست‌هايي كم‌مصرف و در مقابل با قدرت بالا استفاده شده است كه اين مزيت، اين نوع ازظرفشويي‌ها را جزو پرفروش‌ترين‌ها قرار داده است. اين برند ماشين‌هاي خود را در ابعاد 6 و 8 و 12 نفره توليد مي‌كند. در برند سامسونگ هرچه به مدل‌هاي بالاتر و به‌روزتر نزديك مي‌شويم متوجه بالارفتن كارايي‌ها و بهتر شدن اجناس مي‌شويم. مدل‌هاي (2102)، (2080)، (2195) از پرفروش‌ترين مدل‌هاي برند سامسونگ هستند.

 

اين برند كره‌اي به‌علت داشتن ضمانت‌نامه گلديران از محبوب‌ترين برندها در ايران است. برند LG هم مانند اكثر برندهاي ديگر با بالارفتن قيمتش، پركار و پرقدرت مي‌شود. طرز كار اين دستگاه كاملا مشابه طرز كار سامسونگ است. اما با كيفيت و كارايي متفاوت. LGسومين برندي است كه ماشين ظرفشويي را وارد ايران كرده و به روزترين مدل‌هاي خود را در ايران به فروش مي‌رساند. طرفداران اين برند در ايران بسيار پرتعدادتر از ساير برندها هستند زيرا هم قيمت مناسب دارد و هم ضمانت‌نامه و كيفيت خوب. شركت LGخدمات پيش از فروش بسيار خوبي را هم در اختيار مخاطبان خود قرار داده است. مانند: نصب رايگان دستگاه در منزل شما يا حتي ديزاين آن با آشپزخانه شما.

 

اكثر مدل‌هاي اين برند برچسب انرژي B و C دارند اما مدل‌هاي 2011 آن از برچسب Aاستفاده مي‌شود.

 

ماشين ظرفشويي سامسونگ براي شست‌و‌شوي ظروف از 3 مرحله استفاده مي‌كند. مرحله اول آب گرم را روي ظرف ريخته و آنها را به ماده شوينده آغشته مي‌كند، در مرحله دوم آب گرم همراه با بخار به ظرف مي‌رسد تا ‌آنها را بيشتر شسته و به وسيله بخارشويي از چربي پاك كند و در مرحله سوم آنها را خشك مي‌كند. اين برندها برچسب انرژي A يعني بهترين نوع را دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد