ماشين لباسشويي

ماشين لباسشويي | ماشين لباس شويي | لباسشويي

ماشين لباسشويي

۴۲ بازديد

ماشين لباسشويي وسيله شستن لباس‌هاي كثيف است. بهار و تابستان روزهايي است كه در آ‌نها لباس‌هاي‌تان زودتر كثيف مي‌شود و حالا كلي لباس كثيف براي شست‌و‌شو مانده است كه بدون اغراق شستن‌شان اصلا دلچسب نيست مگر اينكه پاي ماشين‌هاي لباس‌‌شويي استاندارد و اتوماتيك امروزي در ميان باشد؛ ماشين‌هايي كه با سپردن لباس‌هاي‌تان به آنها خيال‌تان از بابت همه چيز راحت مي‌شود چون درست مثل يك خشك‌شويي خانگي عمل مي‌كنند! اگر مي‌خواهيد لباس‌هاي‌تان حتي بعد از چند بار شستن، درست مثل روز اول‌شان باشند اين گزارش را از دست ندهيد. 

 

بيش تر ماشين‌هاي رخت‌شويي خودكار هستند و با يك فرايند الكترونيكي كنترل مي‌شوند. با استفاده از دكمه اتوماتيك برنامه‌اي براي ماشين تنظيم مي‌شود تا بر همان مبنا لباس‌ها را با استفاده از آب گرم يا آب خنك يا ولرم تميز كند كارهاي اصلي ماشين لباس شويي هاي رخت‌شويي عبارتند از تركيب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه تنظيم مدت زمان شستن آب‌كشي لباس‌ها و خارج كردن بيشتر آب لباس‌ها از طريق چرخاندن سريع آنها برخي از ماشين‌هاي رخت‌شويي لباس‌هاي شسته شده را تا ۱۰۰٪ خشك مي‌كنند. 

 

امروزه ماشين لباسشويي يكي از ضروري ترين و پركاربرد ترين وسايل منزل مي‌باشد.بهتر است قبل از خريد به پارامترهاي اصلي اين دستگاه توجه كنيد.

 

هنگام خريد ماشين لباسشويي  جديد، سه نوع مختلف ماشين لباسشويي براي انتخاب وجود دارد:

ماشين لباسشويي‌هاي درب از بالا معمولي (پرتابل) ، ماشين لباسشويي درب از بالا به همراه خشك كن (دوقلو) ، ماشين لباسشويي درب از جلو اتوماتيك كه هر كدام معايب و مزاياي خود را دارند.

 

ماشين لباسشويي درب از بالا معمولي

در اين مدل‌ها مخزن آب را پر مي‌كنند و حركت چرخشي همزن عمل شستشو را انجام مي‌دهد. از مزاياي اين مدل‌ها قيمت كمتر نسبت به مدل‌هاي اتوماتيك مي‌باشد و كاربرد راحت و آسان، سبكي آن، كوچكي و كم جا گيري در مدل‌هاي ميني واش از ديگر مزاياي آن مي‌باشد. از معايب اين مدل اين است كه به عنوان دستگاهي چند كاره كاربرد ندارد( يعني فقط قابليت شستشو دارد) ، ظرفيت شستشوي  3 تا 7 كيلوگرم لباس را دارند، مصرف آب در مدل‌هاي لباسشويي درب از بالا زياد است، نسبتا پر و سر و صدا كار مي‌كنند و ظرفيت آنها مي‌تواند نا متعادل باشد.

 

ماشين لباسشويي درب از بالا (پرتابل)

ماشين لباسشويي درب از بالا دو قلو

اين نوع از ماشين لباسشويي از روش  معلق شدن براي شستشوي لباسها استفاده مي‌كند. اين نوع لباسشويي ها ظرفيت محدودي دارند به همين علت آب كمتري استفاده مي‌كنند و با سرعت بالايي مي‌چرخند و با توليد كف كمتر و استفاده مفيد (بازدهي بالا) از مواد شوينده كار مي‌كنند.

 

از مزاياي ماشين لباسشويي درب از بالا دو قلو ظرفيت بالاي آنهاست كه تا 9 كيلو گرمي هم در برخي از مدل‌ها وجود دارد و بطور كلي اين مدلها شستشوي بهتري دارند. داشتن خشك كن با سرعت بالا باعث كاهش زمان خشك شدن لباس در آنها مي‌شود.

 

از معايب ماشين لباسشويي درب از بالا دو قلو اين است كه به دليل سرعت بالاي چرخاندن  ممكن است باعث به هم پيچيدن لباس و چروك شدن لباسها شود.

 

ماشين لباسشويي دوقلو       

ماشين لباسشويي درب از جلو

اين نوع از ماشين لباسشويي  هم تا حدي از آب پر مي‌شوند. شستشوي  لباس در آنها به روش بلند كردن آنها به بالاي مخزن آب و پرتاب درون آب  تميز انجام مي‌شود. اين نوع ماشين لباسشويي هم  كف كمتري توليد كرده و از مواد شوينده با بازدهي بالا استفاده مي‌كنند.

 

مزاياي ماشين لباسشويي درب از جلو اين است كه بهتر و مقرون به صرفه تر از ماشين لباسشويي درب از بالا مي‌شويند و لزوما قيمت خيلي بالايي ندارند.

 

استخراج رطوبت در چرخش مدور، زمان خشك كردن و صرف انرژي را كاهش مي‌دهد. بطور كلي ماشين لباسشويي درب از جلو صداي كمي توليد مي‌كنند.  به دليل اينكه درب اين نوع از ماشين لباسشويي ها در جلو قرار دارد امكان استفاده از فضاي بالاي آنها وجود دارد. در حالي كه دستگاه‌هايي كه درِ ورودي آنها از بالا است، فضاي بالاي آنها بدون استفاده باقي مي‌ماند.

 

بعد از اينكه نوع ماشين لباسشويي خود را با توجه به كاربردي كه مي‌خواهيد از آن داشته باشيد انتخاب كرديد ، با توجه به معيار‌هاي ديگر كه بيان مي‌شود نسبت به انتخاب نهايي مدل مورد نظر اقدام كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد